top of page
bookmark tag 2.png
דנאית הדורה תפוח סדום פרח.png
פרפר לבנין צהבהב_edited_edited.png
bookmark tag 3.png

 

יחד בצמיחה!

 

עקב המצב:

50% הנחה על לוחות השנה והיומנים 

קוד קופון :

 

צופיתבוהקת

מוקאפ מלבן אנגלית דף פנימי ספטמבר (1).jpg
לוח שנה בגינה
מודעה לוח ויומן.jpg
מארזי יומן ולוח
דבורה 2

בריכת נוי ~ בריכה אקולוגית אצלך בחצר


בלי מאמץ, חשמל או כימיקלים, בעשייה פשוטה, אצלנו בחצר או אפילו על הגג, נוכל ליצור בריכת נוי יפה, שתהווה מוקד משיכה לאנשים ובעלי חיים

בימים ארוכים וחמים אלה, אין כמו לשבת על שפת בריכה, להתענג על משב רוח קריר, להקשיב לצלילים, ולחוש את עוצמתם המרגיעה של המים. בריכת מים קטנה יכולה להיות חלק מכל בית (כמעט). בנוסף להיותה משובבת נפש, בריכה יוצרת "מיקרו אקלים" ממוזג. אקלימים זעירים נוצרים גם באופן טבעי – מתחת לעץ או על שפת מעיין - אך הבנת העיקרון מאפשרת לנו ליצור "מיקרו אקלימים" באופן מלאכותי לטובת הצרכים שלנו: חיסכון באנרגיה, גידול צמחים למזון ולנוי, יצירת סביבה נוחה ועוד.

מים הם חיים. הבריכה תמשוך אליה במהרה חיות בר שונות מאלה שהתרגלנו אליהן; ציפורים, דבורים, פרפרים, שפיריות, קרפדות ועוד. אותן חיות יעשירו את הסביבה שלנו: חלקן יעניקו שירותי האבקה לצמחי הקיץ, ואחרות ינשנשו את מזיקי הגינה, ובאופן כללי יעניקו תחושה של חיים.


אז מה עושים? 1. בוחרים מקום. בשמש חצי מלאה, עם גישה לברז מים. 2. בוחרים צורה (עגולה, אליפטית וכד'). אפשר לחפור בור בגודל הרצוי - בעומק של מינימום 50 ס"מ ולחפות בחומר אטום למים (למשל ביריעות של שלטי חוצות משומשים) או, לחילופין, להביא מכל אטום למים, כמו אמבטיה ישנה, חבית או כלי חרס גדול. 3. ממלאים במים. רצוי לתת למים לעמוד יום-יומיים, על מנת לוודא שהבריכה אכן מחזיקה מים. 4. שותלים צמחים: צמחי מים, צמחים צפים וצמחי גדה. אפשר לרכוש במשתלות, או להרבות מבריכה של חברים או ממקור מים טבעי. הצמחים מייצרים חמצן שחיוני לחיים במים, וגם שומר על ניקיונם. 5. מביאים דגים. כאמור, בעלי חיים רבים יגיעו בכוחות עצמם ויאכלסו את הבריכה. אך את הדגים חייבים להביא בעצמנו, וזאת על מנת לא לאפשר ליתושים להתרבות בבריכה. 6. אם יש פעוטות בסביבה, רצוי לצור גדר או לדאוג להשגחה.

קיץ נעים ומרענן.



bottom of page