top of page
bookmark tag 2.png
דנאית הדורה תפוח סדום פרח.png
פרפר לבנין צהבהב_edited_edited.png
bookmark tag 3.png

זמן אביב

50% הנחה באתר

על לוח ויומן שנה בגינה 

התשפ"ד

2023-2024

מחברות מוקאפ.jpg
מחברות מאויירות
פוסטר ירקות עם לייסט רקע לבן .jpg
פוסטרים מאויירים
דבורה 2

בריכת נוי ~ פינה רעננה

בלי מאמץ, חשמל או כימיקלים, בעשייה פשוטה, אצלנו בחצר או אפילו על הגג, נוכל ליצור בריכת נוי יפה, שתהווה מוקד משיכה לאנשים ובעלי חיים!



כמה בימים ארוכים וחמים אלה, אין כמו לשבת על שפת בריכה, להתענג על משב רוח קריר, להקשיב לצלילים, ולחוש את עוצמתם המרגיעה של המים.

כמה יפה -ככה פשוט.

עם מכל גדול, כמה צמחים וכמה דגים - וגם אצלכםן יכולה לקום בריכה חמודה, מקרבת לטבע, מושכת חיים ומשמחת לב :)


מיני אקלים על שפת הבריכה: בקיה פורחת בשלהי יולי

בקלות ובמהירות אפשר להקים בריכת נוי קטנה, שתהווה מוקד משיכה יפהפה לאנשים ובעלי חיים.

בריכת מים תמיד משמחת את לבי, היא יוצרת סביבה "מיקרו אקלים": אזור קטן שבו האקלים שונה מסביבתו - ובמקרה שלנו קריר יותר וממוזג, והיא מחברת אותנו לשלווה ולטבע.


יקינטון מים. מתרבה בקלות ובגלל זה הפך למין פולש שמשתלט על מקורות מים טבעיים

מים הם חיים. הבריכה תמשוך אליה במהרה חיות בר שונות מאלה שהתרגלנו אליהן; ציפורים, דבורים, פרפרים, שפיריות, קרפדות ועוד. אותן חיות יעשירו את הסביבה שלנו: חלקן יעניקו שירותי האבקה לצמחי הקיץ, ואחרות ינשנשו את מזיקי הגינה, ובאופן כללי יעניקו תחושה של חיים.



כרפס הביצות צמח גדה נהדר, ואב הבר של הסלרי


ובנוסף - הבריכה עצמה היא גם שטח גידול והזדמנות קטנה להתנסות בגידולי מים. גננות מים היא פשוטה ביותר: אין צורך לעדור, לדשן או לנכש (וכמובן שלא להשקות!): נענע, תרד מים, גרגיר הנחלים וצמחים נוספים יתענגו וישגשגו בבריכת הנוי שלכם!


צמחי מים וגדה הם קלים במיוחד להשרשה (הלא מטבעם הם חיים ומתרבים במים).

בקרוב ארחיב על השרשה במים, ובינתיים - קבלו פוסט על ייחורים.



גרגיר הנחלים מגדים איך הוא מתרבה באמצעות השרשה במים

בריכת נוי פשוטה - איך מקימים ? 1. בוחרים מקום: בשמש חלקית, עם גישה לברז מים. 2. בוחרים צורה (עגולה, אליפטית וכד'). אפשר לחפור בור בגודל הרצוי - בעומק של מינימום 50 ס"מ ולחפות בחומר אטום למים (למשל ביריעות של שלטי חוצות משומשים) או, לחילופין, להביא מכל אטום למים, כמו אמבטיה ישנה, חבית או כלי חרס גדול. 3. ממלאים במים. רצוי לתת למים לעמוד יום-יומיים, על מנת לוודא שהבריכה אכן מחזיקה מים. 4. שותלים צמחים*: צמחי מים, צמחים צפים וצמחי גדה. אפשר לרכוש במשתלות, או להרבות ע"י ייחורים מבריכה של חברים או ממקור מים טבעי. לרוב, צמחי מים קלים לריבוי, והם מתייחרים ומשתרשים בקלות ובמהירות. *הצמחים מייצרים חמצן שחיוני לחיים במים, וגם שומר על ניקיונם. 5. מוסיפים דגים. כאמור, בעלי חיים רבים יגיעו בכוחות עצמם ויאכלסו את הבריכה. אך את הדגים חייבים לייבא בעצמנו - הדגים יבטיחו לנו בריכה נקיה מיתושים. 6. אם יש פעוטות בסביבה, רצוי לצור גדר או לדאוג להשגחה!


מכיוון שהבריכה מלאה בחיים - גם המים בה חיים, ולכן היא לא דורשת משאבה או אוויר.

כמובן שאם רוצים לשדרג, אפשר להוסיף. זה יועיל לניקוי המים.



קיץ נעים ומרענן,

אילנה


bottom of page